herkent u dit

  • Acute liquiditeitsproblemen of complexe rendementsproblemen
  • Verstoorde verhoudingen tussen de ondernemer en aandeelhouders, banken, financiers, crediteuren en andere stakeholders
  • Er moeten beslissingen worden genomen die de toekomst van de onderneming bepalen
  • Recovery en crisismanagement is vaak geen competentie van de ondernemer

mijn positie in dit proces

  • In opdracht van de klant, met oog voor de belangen van financier en crediteur
  • Mede regisseur van het veranderingsproces, hands on!
  • projectmatige aanpak met duidelijke doelen en deadlines

mijn aanpak

Stap 1: Quick Scan / Nulmeting
  • Bedrijfs- en omgevings analyse
  • Financiële analyse incl. liquiditeitsprognose
  • Plan van aanpak of herstelplan

Stap 2: Stabiliseren
  • Gericht op rust, herstel en continuïteit, gedeeltelijk of volledig normaliseren van relaties
  • Objectiveren van de feiten en toetsen van het perspectief
  • Klankbordfunctie voor ondernemer

Stap 3: Waardeherstel
  • Uitvoering herstelplan i.c.m. herfinanciering
  • Interim- en of tandem management inpassen
  • Begeleiding bij verkoop bedrijf(sonderdelen) en activa